Válasszunk néhány otthon lévő plüssállatot (de lehet rajzolni is állatokat papírra vagy nyomtatni), olyat aminek van hangja, pl.: béka, egér, kacsa, nyúl, kutya, macska, ló, boci, malac, madár, stb. Kinek mi van otthon.
- Tegyük sorba az állatokat, beszéljük meg melyik állat „mit mond”
- Majd vegyünk elő gyurmát, esetleg sóliszt gyurmát, főzött gyurmát
- Gyúrjuk át a gyurmát gyermekünkkel. Szerencsés esetben 4 alapszínnel tudunk dolgozni. Kezdetben gyúrja úgy ahogy kedve tartja, majd az alábbiak szerint formázzuk és „etessük” meg az állatokat
1. csippentsünk belőle 2 ujjal:
„Adj enni a kutyusnak!” stb.vagy, „Adj enni annak, aki azt mondja VA-VA”, vagy „Adj neki piros falatot!”
Menjünk végig minden állaton minden mozdulatsorral.
2. lapítsunk :
„Adj enni annak, aki ugatni szokott.”
3. gömbölyítsünk
4. vágjunk játékkéssel
A játék célja: állathangok tanulása, hangoztatás, felismerés, beszédértés fejlesztése. Tesszük mindezt finommotorikával összekapcsolva, hiszen a beszédszervek érését, fejlődését jelentősen segíti a nagy és finommozgások fejlesztése is.
Ha a gyermek nem hangoztat még nem kell erőltetni, hangoztassuk mi, és idővel a gyermektől is megjelennek majd a hangoztatások. Nagyon fontos készség a felismerés is és a beszédértés.
Bátran használjanak mindenféle állatot, aminek van hangja cserélgessék az állatokat vagy növeljék az elemszámot! Kezdetben 2 állattal, majd 4-6 állattal, és ha már jól megy akár 8-10 állat is választható.
A gyurmát tehetik kis tányérokba is az állatok elé, és aztán bátran továbbmehet a játék a gyurmázás, formázás irányába.
Jó szórakozást kívánunk! KEB csapata